Teemme arjesta helpompaa

Vuoden varrelta

Vuonna 2015 Cramo toteutti strategiaansa viemällä läpi kolmea voitettavaa taisteluaan. Niiden avulla vahvistimme asiakas­keskeistä yritys­kulttuuriamme sekä paransimme kannat­tavuut­tamme ja asemaamme vuokrauksen kokonais­ratkaisujen tarjoajana Keski-Euroopassa.

Merkittävimmät sopimukset

Klingerschulen ammatillinen oppilaitos Frankfurtissa

Klingerschulen ammattikoulun opiskelijat ja opettajat on siirretty kahteen väliaikaiseen koulurakennukseen tilojen peruskorjauksen ajaksi. Väliaikaisten tilojen kokonais­pinta-ala on 2­ 600 m2. Kahteen kolmikerroksiseen koulu­rakennukseen on käytetty yhteensä 180 Cramo-konserniin kuuluvan C/S RaumCenterin tilaelementtiä.

SEB-pankin uusi pääkonttori Tukholman Arenastadissa

Veidekke rakentaa SEB:n uutta, “Pyramidiksi” nimettyä pääkonttoria Arenastadiin. Sopimus sisältää uusien, noin 90 000 m2 suuruisten toimisto­tilojen rakentamisen 4 500 henkilölle. Hankkeeseen kuuluu kolme ympäristö­ystävälliseksi suunniteltua toimistorakennusta, joiden energian­kulutus on alhainen ja materiaalit kestäviä. Ne tulevat saamaan BREEAMin “Excellent”-tasoisen kestävyyssertifikaatin. Cramo toimittaa urakoitsijalle suurimman osan hankkeessa tarvittavista työkaluista, turva­välineistä, nostolaitteista, lastaus­rampeista, työmaan tuloporteista ja kurottimista.

Metsä Groupin biotuotetehdas

Äänekoskelle rakennettava Metsä Groupin biotuotetehdas on suurin Suomessa koskaan toteutettu metsä­teollisuuden investointi. Tehtaan rakennustöiden on määrä päättyä syksyllä 2017. Cramo on toimittanut 7 300 m2 väliaikaista tilaa biotuotetehtaan rakennus­työmaalle. Lisäksi Cramo on avannut tehdasalueelle rakennus­töiden aikaisen toimipisteen.

Kuva: Metsä Group

Fortum Värmen biomassaa hyödyntävä CHP-voimalaitos

JM rakentaa Värtanille Tukholmaan Ruotsin suurinta ja yhtä maailman suurimmista biomassaa hyödyntävistä sähkön ja lämmön yhteistuotanto­laitoksista (CHP). Voimalaitos otetaan käyttöön vuonna 2016. JM:n osuus sisältää voimalaitoksen rakentamisen. Moni­mutkainen hanke edellyttää huolellista suunnittelua ja toimivaa yhteistyötä rakennut­tajan, urakoitsijan, Cramon kaltaisten vuokraus­toimijoiden, kone- ja laitetoimittajien sekä prosessi­toimittajien kesken.

Fortum Värmen CHP-laitos Tukholman Värtanissa.
Kuva: Hans Ekestang

Edingenin päiväkoti

Cramo-konsernin C/S RaumCenter on toimittanut Saksan Edingeniin väli­aikaisen, 41 tila­elementistä koostuvan päiväkodin, jonka pinta-ala on 650 m2.

Uusi toimitusjohtaja

Cramo Oyj:n hallitus nimitti Leif Gustafssonin yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi 6. elokuuta 2015. Leif Gustafsson aloitti tehtäväs­sään 1. tammikuuta 2016 Vesa Koivulan jäätyä eläkkeelle.