Teemme arjesta helpompaa

Asiakkaamme ovat aina etusijalla

Kilpailluilla vuokrausalan markkinoilla on keskeistä, että meillä on ainutlaatuinen, vahva brändi sekä asiakaskeskeinen yritys­kulttuuri, jotka erottavat meidät kilpailijoistamme. Lisäksi meidän on osoitettava vahva tahtomme ylittää asiakkaan odotukset joka päivä. Toteutamme asiakas­keskeistä toiminta­tapaamme sekä viestimme siitä Cramo Storyn avulla.

Vahva brändi vakauttaa markkina-asemaamme entisestään ja lujittaa asemaamme asiakkaiden ensi­sijaisena valintana. Samalla se edistää myyntiä ja auttaa meitä hyödyntämään eurooppalaisen vuokrausalan kasvumahdollisuudet.

Cramo Story kertoo yrityskulttuuristamme, jossa asiakas on aina etusijalla. Tämä edellyttää, että meillä on selkeä ymmärrys asiakkaidemme tarpeista ja odotuksista sekä vahva halu palvella heitä. Lisäksi tarvitaan kykyä ennaltaehkäistä ja ratkaista asiakkaan ongelmia.

Autamme asiakkaitamme menestymään

Jotta asiakkaamme voivat menestyä, toimitustemme täytyy tapahtua ajallaan ja niiden tulee sisältää kaikki tarvittava. Lisäksi kaluston pitää aina toimia moitteettomasti.

Vastaamme asiakkaidemme odotuksiin ja tarpeisiin toteuttamalla Cramo Storyn tuella asiakas­lupauk­semme – mainio päivä työmaalla – ja kolme konkreettista toimintaperiaatettamme: toimitusten tulee olla täsmällisiä, ongelmat pitää ratkaista nopeasti ja meidän tulee aina olla valmiita kuuntelemaan asiakkai­tamme. Mikäli nämä toimintaperiaatteet eivät toteudu, korvaamme sen asiakkaalle. Lisäksi jokaisessa toimintamaassamme on asiakasedustaja, johon asiakkaamme voivat ottaa yhteyttä, mikäli he ovat meihin tyytymättömiä.

Vuoden aikana useat asiakkaat saivat korvausta toimituksissa ilmenneiden ongelmien takia, mikä johti erittäin myönteiseen asiakaspalautteeseen.

Jatkuva halu parantaa

Cramo Storyn toteuttaminen oli edellis­vuoden tavoin yksi viime vuoden keskeisimmistä sisäisistä kehitys­hankkeis­tamme. Cramo Story -lähettiläät jatkoivat työtään tukeakseen asiakaskeskeisen toimintatavan käyttöönottoa kaikissa Cramon toimintamaissa.

Teemme asiakkaidemme Arjesta helpompaa

Kuuntelemme sinua aina

Jokaisessa toiminta­maas­samme on asiakkaita varten asiakas­edustaja. Hän on puolueeton henkilö, jolla on valtuudet ja halu ratkaista mahdolliset ongelmat sinun ja Cramon välillä. Hänen työnsä on tehdä sinut tyytyväiseksi ja auttaa meitä kehittymään paremmiksi.

Toimitusaikamme pitävät aina

Tunnemme ja ymmärrämme tarpeesi ja aika­taulusi niin hyvin, että pienikin myöhäs­tyminen meiltä on liikaa. Jos toimituksemme on yhdenkin minuutin myöhässä tai yhdenkin letkun vajaa, kannamme vastuun. Toimimme näin, jotta palvelutasomme vastaisi odotuksiasi.

kalustomme on kunnossa aina

Korkealaatuinen kalusto on koko toimintamme ydin. Jos kalusto on pakko korjata tai vaihtaa toimivaan, me teemme sen nopeammin kuin saatat odottaa.

asiakascase

cramo toImii asiakkaan parhaaksi

Asiakkaamme Ruukki Lietuva UAB Klai­pedassa tilasi Genie-teles­kooppi­nostu­rin työmaalleen. Kuljetuksessa ilmenneistä ongelmista johtuen toimitimme laitteen tuntia sovittua myöhemmin. Nosturin toimi­tuksen jälkeen Cramon myynti­johtaja Ailandas Diržininkas kertoi asiakkaalle, työ­­maa­päällikkö Stasys Narkusille Cramo Storystä ja siitä, että tämä saisi korvauksen viiväs­tyksestä.

“Kahden viime vuoden aikana Cramosta on tullut yksi tärkeimmistä yhteistyö­kumppaneis­tamme vuok­raus­­­asioissa. Cramon koneet ja laitteet ovat vii­meisintä mallia, ja toimitukset työ­maille tapah­tuvat nopeasti – ja aivan yhtä nopeasti saadaan korvaavat koneet tai korjaus­palvelut, mikäli niitä tarvitaan”, Stasys Narkus sanoo.

“Olen ylpeä palveluidemme laadusta ja asiakas­keskeisestä toiminta­tavastamme. Tärkeintä on aina olla rehellinen asiakkaiden suuntaan, ja pitää kiinni sovitusta. Jos kuitenkin teemme virheen, on hienoa, että voimme korvata asiakkaalle koituneet vahingot”, Ailandas Diržininkas Cramo Liettuasta toteaa.

“Tässä tapauksessa menetetty tunti ei aiheuttanut suuria hankaluuksia. Tunnin aikana sain useammankin puhelun Cramolta ja tiesin koko ajan, mikä tilanne oli. Tätä arvostin kaikkein eniten. Tapauksen jälkeen sain hyvityslaskun viivästyksestä. Cramon tapa hoitaa tilanne tuntui hyvältä, ja tapauksen jälkeen yhteis­työmme on laajentunut entisestään.”

Stasys Narkus, työmaapäällikkö
Ruukki Lietuva UAB, Liettua

Asiakascase

Luomme myönteisiä asiakaskokemuksia

Asiakkaamme, toimitusjohtaja Oliver Haschke rakennusyhtiö Haschkebausta, tarvitsi Yanmar Vio 33 -kaivinkoneen usean perheen asuintalon putkitöitä varten Saksan Nürnbergissä. Kaivinkone toimitettiin puoli tuntia myöhässä, eikä viivästys onneksi aiheuttanut sen suurempia ongelmia itse rakennus­työssä.

Oliver Haschke ei valittanut myöhästymisestä, joten hän yllättyi saadessaan puhelun Cramon Thomas Märziltä, joka kertoi hänelle viivästyksen korvaamisesta.

Kun asiakkaalta tapahtuneen jälkeen kysyttiin, mitä mieltä hän on Cramosta, Oliver Haschke kertoi­kokemustensa yhtiöstä olevan hyviä. Hänen mielestään Cramon asiakas­lupaus, mainio päivä työmaalla, houkuttaa käyttämään Cramon vuokrauspalveluita. Toimitusjohtajan mukaan asiakas­­lupauksemme sekä kolme konkreettista toiminta­periaatettamme ovat erinomaisia, ja tekevät hyvää myös Cramo-brändille.

Cramo Saksan myyntiedustaja Thomas März toteaa: “On hienoa, että voimme antaa korvauksen asiakkaillemme, mikäli emme ole täysin onnistuneet toimituksessamme. Vielä parempaa on se, että asiakkaamme yllättyvät myönteisesti tilanteessa, jossa he sitä vähiten odottavat. On selvää, että tulevaisuudessa pyrimme entistä täsmällisempiin toimituksiin. Luotettavuus on kaikki kaikessa.”

“On hienoa, että voimme antaa korvauksen asiakkaillemme, mikäli emme ole täysin onnis­tuneet toimi­tukses­samme.”

”Cramon asiakaslupaus – mainio päivä työmaalla – kannustaa käyttämään Cramon vuokraus­palveluita, ja on myös lupaus miellyttävästä asiakas­kokemuksesta.”

Oliver Haschke, toimitusjohtaja
Haschkebau, Saksa

asiakascase

Tarvitaan tekoja, ei vain sanoja

Vuonna 1967 perustettu ruotsalainen rakennus­yhtiö Bröderna Bergströms Byggnads AB keskittyy historiallisten arvorakennusten korjaustöihin. Kohteet voivat olla esimerkiksi kirkkoja, linnoja tai vanhoja puu- ja kivitaloja.

Cramo sopi toimittavansa kuuma­vesi­painepesurin aikaisin aamulla yhdelle Bröderna Bergströmin julkisivukorjauksen työmaalle. Kaikki ei kuitenkaan mennyt aivan niin kuin piti, ja pesuri toimitettiin vasta myöhemmin aamupäivällä.

Cramon huoltoteknikko Marcus Ynner soitti toimitusjohtaja August Bergströmille ja kertoi tapahtuneesta, sekä esitti pahoit­telunsa viivästyneestä toimituksesta. Samalla hän mainitsi, että Bröderna Bergström saisi korvauksen kokemastaan haitasta.

“Olin todella yllättynyt ja iloinen korvauksesta! En ollut koskaan kuullut mistään tällaisesta – ja minä olen ollut alalla pitkään. Tämä on mielestäni hieno tapa Cramolta osoittaa, että se todella tekee kovasti töitä palvellakseen asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla”, August Bergström sanoo.

Hänen yrityksensä on tehnyt Cramon kanssa töitä jo 30 vuoden ajan – ja yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa.