Kehitämme digipalveluita jatkuvasti

”Toivon, että tulevaisuudessa kaikki palvelumme olisi yhdistettynä yhdelle alustalle”, sanoo Cramon digitaalisten kanavien johtaja Elina Aalto. ”Digialustaamme ja sovelluksiamme kehitetään jatkuvasti tähtäimessä yksi päätavoite: helpottaa asiakkaidemme työtä. Digitalisaatio mahdollistaa joustavat työajat ja tiedon ajantasaisuuden. Kaksi tarjoamaamme mobiilisovellusta, MyEquip ja Product Viewer, on yhdistetty digitaaliseen alustaamme. Esimerkiksi Product Viewerin avulla asiakas voi skannata työkalun tai -koneen viivakoodin ja löytää näin koneen käyttöä koskevat ohjeet ja sertifikaatit. Tulevaisuudessa IoT-kytketyt älylaitteemme auttavat meitä ja asiakkaitamme ennakoimaan huoltotarpeita, kuten uuden akun tarvetta tai öljynvaihtoa.”

Asiakkaidemme innokas palaute ja kehitysideat ovat merkki siitä, että palvelumme vastaa asiakkaiden tarpeisiin. Alusta alkaen olemme ottaneet asiakkaat mukaan kehitystyöhön. Digitaalinen alusta on palvelukanava, joka toimii 24/7 – tilaaminen ja tilausten tarkistaminen eivät ole enää riippuvaisia ajasta ja paikasta, saati toimipisteen aukioloajoista.

”Tällä hetkellä palvelualustaa käytetään Suomessa, Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Liettuassa ja Itävallassa. Virossa palvelun käyttöönottoa valmistellaan alkuvuoteen 2019. Etsimme teknistä ratkaisua, joka mahdollistaa digialustan tarjoamisen asiakkaidemme käyttöön kaikissa toimimaissamme. Vuonna 2019 teemme merkittävän markkinointipanostuksen, jotta kaikki nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat tulevat tietoisiksi digiratkaisuistamme sekä palvelujemme käytön tarjoamista hyödyistä. Samalla pyrimme lisäämään ja tehostamaan asiakkaidemme digipalvelujen käyttöä.

“Yksi onnistumisen mittari on se, että näemme asiakkaidemme käyttävän digitaalista alustaamme aktiivisesti tilauskantansa seuraamiseen. Toimipisteissä käsitellään alustan kautta tulleita tilauksia ja palautuksia niin usein, että niiden käsittely on jo muodostunut rutiiniksi. Joillain markkinoillamme digitilauksia käsitellään kaikissa toimipisteissä. Menestyminen edellyttää, että palvelu on sopiva erilaisille asiakkaille, niin pienille kuin suurille. Jotta saamme palvelusta vaivattoman kaikille, olemme varmistaneet, että sen käyttöliittymä on helppo ja kaikissa 302 toimipisteessämme osataan vastata digitaalisesti tulleisiin asiakaspyyntöihin.”