Koneiden ja laitteiden jakaminen – helppo 24/7-vuokrauspalvelu

”Millenniaalit ovat tunnetusti tottuneet saamaan tarvitsemansa tiedot välittömästi ajasta ja paikasta riippumatta. Cramon asiakkaat toivoivat yhteenvetoa laskutuksesta, tietoa siitä, mitä koneita heillä on kulloinkin vuokrattuna sekä ohjeita laitteiden käyttöön. He halusivat tiedot kätevästi ja helposti”, kertoo Cramon liiketoiminnan kehitysjohtaja Jonas Pärssinen.

“Asiakkaidemme toiveet istuivat yhteen jo tunnistamiemme, asiakastapahtumiin liittyvien haasteiden kanssa ja toimivat digitaalisen alustamme kehittämisen lähtökohtana. Emme lähteneet rakentamaan vain yksinkertaista verkkokauppaa, eikä siitä sellaista tullutkaan.”

Cramon digitaalisen alustan tavoitteena on tarjota asiakkaille helppo pääsy kaikkiin palveluihin ja ratkaisuihin, joista yhdessä muodostuu älyliiketoimintaa.

”Uusi palvelumme tavoitti ensimmäisenä rakennusalan nuoremman sukupolven projektipäälliköt. He oppivat hetkessä käyttämään digitaalista alustaa. Joiltakin asiakkailta palvelun omaksuminen vie varmasti pidempään, mutta myyntihenkilöstömme toimii heidän tukenaan.”

Palvelun käyttäjät ovat pääsääntöisesti työmaa- ja projektipäälliköitä, jotka kentällä toimiessaan tarvitsevat nopeasti paikkansa pitävää tietoa vuokrakalustosta, laskutuksesta tai palautuksista. Tukitoiminnot ja toimistotyöntekijät käyttävät digitaalista alustaa tiedonhankintaan.

”Asiakkaat todella arvostavat sitä, että tiedot ovat aina heidän saatavillaan. Tämä helpottaa myös meidän työtämme, sillä vuokraustoimintaa koskevat puhelut ja sähköpostiliikenne on vähentynyt huomattavasti. Kun kaluston vuokraaminen digitaalisen alustan kautta yleistyy, kaikki osapuolet hyötyvät. Toistaiseksi asiakkaamme kuitenkin vasta harjoittelevat alustan kautta vuokraamista.”

“Uskon, että voimme pian tarjota asiakkaillemme myös logistiikkasuunnittelua ja IoT-älylaitteiden huoltoa. Nämä toiminnallisuudet hyödyttävät asiakkaita entistä enemmän vähentäen kuljetustarpeita ja lisäten tehokasta, kestävän kehityksen mukaista vuokrauslaitteiden hyödyntämistä.”

Cramon digitaalinen palvelualusta tuo kone- ja laitevuokrauksen osaksi digitalisaation megatrendiä. Digitaalinen kone- ja laitevuokraustoiminta täyttää yhden kärkitavoitteistamme: tuomme ammattimaisen vuokraustoiminnan osaksi kiertotaloutta.