Tuottavuuskumppani

Alan johtava palveluntarjoaja – keskiössä asiakkaiden huolten poistaminen

Tavoite: palveluiden osuus 30 % liikevaihdosta

Kehittääksemme palveluitamme ja parantaaksemme asiakasymmärrystämme edelleen, teimme vuonna 2019 perusteellisen selvityksen, jossa haastattelimme noin 80 asiakasta Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Vastaukset vahvistivat muun muassa, että suurin osa asiakkaistamme haluaa keskittyä käsillä olevaan rakennus- tai korjausrakennustyöhön ja arvostaa vuokrauspalvelukumppania, joka tarjoaa hyviä työmaapalveluita.

Valtaosa haastatelluista 80 asiakkaasta Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa uskoo, että Cramo voisi vastata heidän rakentamisenaikaiseen lisäarvopalvelujen tarpeeseensa liittyen vuokraukseen ja laajemminkin. Me Cramolla haluamme kehittää tätä aluetta edelleen ja vastata erityisesti asiakkaiden kolmeen suurimpaan huolenaiheeseen: tuottavuuteen, kestävään kehitykseen ja turvallisuuteen.

Olemme tehneet yhteistyötä Cramon kanssa jo useita vuosia ja olemme tyytyväisiä heidän palveluidensa laatuun, työskentelynopeuteen, luotettaviin laitteisiin, joustavuuteen sekä laajaan tuotevalikoimaan, joka kattaa kaikki tarpeemme. Cramo on nyt strateginen kone- ja laitevuokrauskumppanimme. Kun työskentelemme yhden pääkumppanin kanssa, voimme optimoida ajankäytön ja kustannustehokkuuden.

Alvydas Černys
Tekninen johtaja, Conresta, Liettua

Cramon valinta kumppaniksi yksinkertaisti monia toimituksia projektillemme. Cramo piirsi, suunnitteli ja toimitti sekä väliaikaisen lämmityksen että sähkön. Kaikki toimi suunnitellusti ja Cramon henkilöstö oli tarvittaessa aina tavoitettavissa.

Clas-Gøran Nordberg
Työmaajohtaja, JM, Norja

Tavoitteemme, 30 prosenttia liikevaihdosta palveluista, on linjassa sen potentiaalin kanssa, jota näemme tässä segmentissä olevan. Vuonna 2019 23 prosenttia, tai 139 miljoonaa euroa, liikevaihdostamme tuli palveluista. Suomessa ja Ruotsissa Cramo tarjoaa erittäin laajan valikoiman sekä joustavia että räätälöityjä lisäarvopalveluita. Saksassa lisäsimme lisäarvopalvelujemme määrää KBS Infran vuonna 2018 tapahtuneen oston myötä. Aiomme kasvattaa palvelutarjoomaamme kaikissa toimintamaissamme.

Lisäarvoa tuottavien työmaapalveluidemme laajuutta kuvaa hyvin projekti, jossa olimme mukana rakentamassa maailman parasta lastensairaalaa – suomalaisprojekti, joka saa meidät yhä tuntemaan sekä nöyryyttä että ylpeyttä. Cramon toimitukseen sisältyivät:

• Työmaalogistiikka, vuokrakoneiden toimitusten koordinointi, liikenne- ja työntekijävirtojen hallinta, lastaus ja purku sekä kuljetus asennusalueelle varmistaen tuottavuuden
  • Työmaan siisteys ja turvallisuustoimenpiteet varmistaen turvallisuuden
  • Jätteenhallinta, lattioiden ja materiaalien suojaus sekä lämmitys ja kosteudenhallintapalvelut varmistaen kestävän kehityksen

Video, joka on taltioitu syyskuun 2019 Pääomamarkkinapäivä-tapahtumassa, tarjoaa yhteenvedon Cramon visiosta, Cramo NXT-strategiasta ja yhtiön taloudellisista tavoitteista.