Tuottavuuskumppani

Vahva asema teollisuussegmentissä – räätälöidymmät kokonaisratkaisut

Tavoite: 30 % liikevaihdosta teollisuussegmentistä

Merkittävä osa liikevaihdostamme tulee jo nyt teollisuussegmentistä, joka on vähemmän riippuvainen uudisrakentamisen syklistä. Vuonna 2019 liikevaihdosta 16 prosenttia, tai 99 miljoonaa euroa, tuli teollisuussegmentistä. Tavoitteemme on saada 30 prosenttia liikevaihdosta teollisuussegmentistä voidaksemme paremmin suojata Cramon liiketoimintaa taloussyklien vaihtelulta.

Cramo on yksi harvoista toimijoista markkinoilla, jotka voivat palvella suurten teollisuuslaitosten tarpeita – rakentamisesta seisokkeihin ja päivittäisestä kunnossapidosta käyttöön. Investoimme osaamiseemme teollisten asiakkaiden palvelemiseen liittyen ja laajennamme tarjoomaamme lisäämällä räätälöityjä pakettiratkaisuja ja koneita, jotka vastaavat heidän erityistarpeitaan. Tällä hetkellä räätälöidyt paketit sisältävät esimerkiksi työmaapalveluita, kuivaketjuratkaisuja sekä työmaatilakokonaisuuksia huoltoseisokkien ajaksi.

Cramo on solminut teollisia sopimuksia, joiden kesto on 12–70 kuukautta ja arvo noin 60 miljoonaa euroa. Projekteja tehdään kaikilla alueillamme ja jokainen niistä työllistää 3–20 työntekijää ja käsittää 1 000–1 300 vuokrakonetta ja -laitetta.

Martin Holmgren
Johtaja, Kalustonhallinta, Cramo

Cramo oli kone- ja laitevuokrauksen pääkumppani BillerudKorsnäsin valtavassa modernin paperilinjan rakennusprojektissa Gruvössä Ruotsissa. Toimituksemme käsittivät kaikki vuokrakone ja -laitetyypit, yhden suurimmista työmaatilakokonaisuuksista Pohjoismaissa koskaan, sähkön, hissit, nostinlaitteet, työkalut ja useita vuokraukseen liittyviä palveluita. Lisäksi Cramo palveli rakennustyömaata siellä sijainneesta toimipisteestä käsin ja vuokrasi henkilöstöä eri palvelutoimintoihin suurimmaksi osaksi rakennusprojektia.

Seuraa jättiläismäisen rakennuskohteen etenemistä askel askeleelta, tammikuusta 2017 toukokuulle 2019. Oheinen video BillerudKorsnäsin tehdastyömaalta kuvastaa hyvin, miten Cramon koneita ja palveluita on käytetty hyvin monipuolisesti ja läpi rakentamisen.

Video on julkaistu BillerudKorsnäsin luvalla